ינואר 22

חממת ורדים ושיקום צמחים עם טכנולוגיות מתקדמות וידידותיות לסביבה

15 דונם של ורדים משתרעים במושב ברכיה, הצמוד לאשקלון. כשמרים ובן ציון סיגרון הקימו את “פרחי רון” ב-1970 על 2 דונם של המשק המשפחתי, הם לא ציפו שהעסק שלהם יהפוך למשק הוורדים הגדול בארץ.

הם פשוט ידעו שבברכיה יש אקלים טוב לגידול הוורדים שהם כל כך אוהבים – לחות גבוהה, שטובה לוורדים, עם רוחות מהים, שמאזנות את הטמפרטורה לכמות החום המתאימה. אז הם הקימו את העסק שלהם, ששירת תחילה את אירופה וכיום מספק ורדים טריים ברחבי הארץ, בעיקר באמצעות חנויות הפרחים באשקלון ובחולון.

גידול ושיקום פרחים ליד אשקלון

גם היום, כמה עשורים אחרי שמרים ובן ציון הקימו את העסק, אנחנו מגדלים את הוורדים בעצמנו. תחילה, אנחנו מייצרים שתלי ורדים, ואז מגדלים אותם בחווה. מחוות הגידול אנחנו מביאים את הוורדים הטריים לחנויות הפרחים שלנו באשקלון ולחנות הפרחים הנוספת שלנו בחולון יום אחרי שנקטפו.

אבל אנחנו מביאים גם צמחים שלא גידלנו מהחנויות לחווה, ומטפלים בהם במשתלה, במידה והם צריכים שיקום.

טכנולוגיות מתקדמות ומחזור מים

חוות גידול הפרחים שלנו שונה מאחרות, כי אכפת לנו מהסביבה ואין אצלנו בזבוז של מים או דשן. אנחנו ממחזרים מים על בסיס יומיומי ומחדשים צמחים כל הזמן כדי לוודא שיחזיקו מעמד ויהיו רעננים זמן רב יותר.

המערכת החדשנית שלנו לקירור החווה בקיץ וחימומה בחורף פועלת באמצעות טכנולוגיית בקרת אקלים. כך, שינויי לחות ויובש מתבצעים באופן אוטומטי לפי הצורך, והחווה חוסכת גם במים וגם בחשמל. כתוצאה מכך, תהליכי העבודה שלנו יעילים והתוצר הוא באיכות הגבוהה ביותר בארץ.

איך נראה יום בחממת הוורדים?

בעוד שקובי נוסע לחנויות הפרחים באשקלון ובחולון כדי לבדוק את מצב הפרחים, לטפח אותם ולשלוח את הצמחים הנזקקים לשיקום בחווה, אסף מגיע לחוות הפרחים ב-6 בבוקר כדי לפקח על הגידול. רק בשעה כזו מוקדמת, כשהפרח מתעורר, אפשר לראות מה מצבו באמת.

אסף מבצע כל בוקר בדיקה מקיפה. הוא בודק את איכות וכמות המים של הפרחים, כמות הדשנים ומצב הלחות בחווה. אסף גם מחפש מזיקים ומחלות שאולי פוגעים בפרחים, כדי לוודא שיקבלו טיפול מהיר ושימשיכו לפרוח.

אחריו נכנסים לחווה חמשת הפועלים כדי לקטוף את הפרחים שישלחו למחרת, טריים, לחנויות באשקלון ובחולון. כשמסתיים הקטיף, עוסקים הפועלים בטיפולים שוטפים בחווה, ממיינים סחורה, אורזים את הפרחים ומכינים למשלוח.

בבוקר המחרת, מביאים הפועלים את הפרחים לחנויות באשקלון ובחולון, ואז חוזרים לחווה לעוד יום של קטיף וטיפולים שוטפים, שמבטיחים פרחים שמעלים חיוכים על פני הלקוחות שלנו.

רוצים ורדים טריים ישירות מהחקלאים?

הלקוחות שלנו חוזרים אלינו שוב ושוב, מרוצים, כי הם יודעים שאצלנו תמיד יש פרחים טריים ישירות מהמשק, שמקבלים את כל האהבה שפרחים יכולים לקבל מהחקלאי שמגדל אותם, בשילוב עם טכנולוגיות גידול מתקדמות, שמבטיחות חיים ארוכים.

רוצים גם?

כנסו לחנויות הפרחים שלנו באשקלון או לחנות הפרחים שלנו בחולון, ותיהנו מפרחים רעננים כל השנה.


Tags